Fan van Oranje
Nieuws

Ronald Koeman over Memphis Depay

Ronald Koeman heeft zijn mening gegeven over Memphis Depay na de overwinning op Zweden bij de NOS. De 32-jarige aanvaller werd ongeveer twintig minuten voor het einde ingebracht voor Brian Brobbey, die twee doelpunten maakte. De coach vond dat Memphis beter presteerde dan tegen Japan.

Vandaag voelde het beter. "De fitheid verbetert en mogelijk komt er een moment waarop je met Memphis kunt starten," zegt Koeman. "Vanwege zijn rol is hij uiterst belangrijk en heeft hij een positieve impact op andere spelers." "Memphis accepteert nu zijn rol. Ik weet niet voor hoelang, maar dat doet hij. Dat is ook mooi om te zien, want uiteindelijk gaat het om de hele groep."

De topscorer alle tijden van Oranje moet het doen met een rol als bankzitter. "Ik weet niet voor hoelang, maar dat doet hij. Dat is ook mooi om te zien, want uiteindelijk gaat het om de hele groep." Memphis moet het voor nu doen met een plek op de bank. "Dat valt me niet mee, want ik heb altijd goed contact met hem gehad. Het ging om fitheid en dat was nog altijd niet honderd procent." 

"Hij komt steeds dichterbij en dat ligt ook aan het functioneren van het team", aldus de bondscoach. "Of ik Brobbey er niet meer uit kan halen? Hij heeft wat lichte hamstringklachten, dus dat valt wat tegen", sluit Koeman af. Brobbey was samen met Cody Gakpo goed voor twee goals tegen de Zweden. Crysencio Summerville maakte de andere treffer.