
Ronald Koeman is erg tevreden over de groei van Ryan Gravenberch. Twee jaar geleden speelde de Oranje-international geen enkele minuut tijdens het EK, maar tegenwoordig is hij onmisbaar in het basisteam van Nederland.
Tijdens de persconferentie ter voorbereiding op het WK-duel tegen Tunesië wordt Gravenberch geïnformeerd over zijn eigen ontwikkeling. "Ik ben actiever gaan spelen bij mijn club, wat heeft geleid tot een basisplaats." "Het is prettig om deel te nemen aan zo'n WK, het hoogste podium, dus dat is prachtig om mee te maken," zei de middenvelder.
Koeman behandelt eveneens de ontwikkeling van Gravenberch. "Volgens de bondscoach was zijn situatie twee jaar geleden anders." "Je kunt je pas echt ontwikkelen wanneer je wekelijks speelt, en dat is gebeurd." Toen hij naar Liverpool verhuisde, werd hij een basisspeler, maar er is nog steeds ruimte voor groei.
"Ook verbaal en in het identificeren van situaties tijdens wedstrijden." "Maar hij heeft aanzienlijke vooruitgangen geboekt en dat is ook daadwerkelijk gelukt," vervolgt Koeman. "Het is niet nodig om over twee jaar geleden te spreken, omdat hij aanzienlijk is vooruitgegaan en dat heeft daar verband mee."